Ik zou hier best kunnen wonen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carlijn Veld - WaarBenJij.nu Ik zou hier best kunnen wonen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carlijn Veld - WaarBenJij.nu

Ik zou hier best kunnen wonen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

21 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag lieve mensen,

Hoe is het met jullie? Met mij heel goed ik vermaak mij hier prima! Ik had eigenlijk al eerder een verhaal met al mijn grote avonturen hier op willen zetten maar ik had het gewoonweg te druk met leuke dingen doen!

De eerste dag dat we aan kwamen op Cape Topwn Airport was niet echt een warm onthaal! Het regende namelijk en het was 18 graden! Ik had jullie allemaal lekker lopen maken dat ik de eerste dag al gelijk met een cocktail op het strand in de zon zou liggen..helaas! Om 9 uur waren we in ons prachtige apartement en ben ik als eerste een auto gaan huren! Een hele mooie rooie BEatle! Ben er hartstikke strots op, vooral 's ochtends als ik weg rij en de hele buurt wakker wordt van het enorme lawaai!
Ik was in het begin natuurlijk levensgevaarlijk op de weg (zowel voor mezelf als voor de rest van het verkeer) aangezien dat aan de linkerkant rijden toch recht tegen je natuur indruist. Nu gaat het al harstikke goed en ben ik de beste chauffeur van Cape Town! En dat meen ik ook nog serieus iedreen haalt hier aan allebei de kanten in, in de achteruitspiegel kijken doen ze niet aan dus je wordt regelmatig bijna van de weg afgedrukt en moet je boven op je rem gaan staan. Hard rijden doe ik niet want m'n beste Beatle gaat niet harder dan 90!

Natuurlijk heb ik ook gelijk een Sim kaart aangeschaft en zijn we met z'n allen naar het Waterfront gegaan om even te eten en te shoppen! Dat uit etengaan hier is trouwens echt een grote grap! Het kost echt gewoon helemaal niets!Een hooftgerecht is 5,- en een biertje heb je hier voor nog geen euro!

De eertse avond zijn we op stap geweest in de Cool Runners waar ook Philip nog was met z'n broertje (Kaat echt jammer dat we elkaar net gemist hebben) en de avond daarna zijn we naar Camps bay gegaan!

Maandag was het danzover ik ging naar mijn hotel! Ik ben inmiddels al weer 1,5 week aan het werk en ik begin het steeds leuker te vinden! Ik ben nu nog bezig met m'n cross-training echt heel leuk! Vooral de housekeeping die vrouwtjes, allemaal van die Big mama's zijn echt super lief. Als je nog nooit in een kippenhok gezeten hebt moet je daar bij gaan zitten. Die vrouwen hebben allemaal gemiddeld vijf kinderen die naar school moeten en eten moeten krijgen, ze draaien dubbele shifts van 8 uur en dat dan 6 of 7 dagen in de week voor 10 euro per dag. Mij lijkt het een uitzichtloos leven maar hier doen ze het maar gewoon en zijn ze super vrolijk, lief en behulpzaam, ik heb me de hele dag kapot gelachen! Ik heb nog een dagje maintenance gedaan, acounts, reservations, traveldesk, in het restaurant, de receptie en 2 dagen achter het switchboard gezeten. Dat switchboard vond ik in het begin echt een ellende aangezien ik nog niemand in het bedrijf kende en iedereen die belde moest door verbinden, ook dat Engels met dat afrikaanse accent was in het begin nog niet heel goed te volgen. Achteraf was het heel fijn want binnen 1,5 dag kende ik allenamen gerelateerd aan afdeling en functie + het extension number uit mijn hoofd!
Alle staff members zijn tot nu toe heel erg aardig en heel geinterresseerd en behulpzaam!
(Mocht je misschien even willen zien waar ik stage loop dan moet je even kijken op www.vineyardhotel.co.za)

Afgelopen weekend zijn we op zaterdag naar de Tafelberg geweest. Het oorspronkelijke idee was om deze te gaan beklimmen. Toen de Beatle naa veel moeite met z'n vijf passagiers boven was begonnen we aan een klim. ...was best heftig! Maar volgens Lydia had Karin dit in een 2 uur gedaan dus wij moeten dat ook kunnen! Na een uurtje zwoegen wisten we echt niet meer hoe we verder moesten en kwamen we een vrouw tegen die ons wist te vertellen dat het nog wel 3uur omhoog was ( en zij was fully equiped en zag er uit als een doorgewinterde padvinder/berkbeklimmer) Na enige discussie besloten we dan toch maar om te keren en met de kabelbaan te gaan....eerste missie gefaald... Eemaal beneden bleek dat we een van de moeilijkste routes gepakt hadden..tja. Maar ook met de Kabelbaan was het heel erg leuk en heel erg mooi! Toen we beneden terug bij de auto waren zag een grote hond Lydia aan voor een struik en begon te plassen... (zie foto)
Over een maandje gaan we het misschien nog een keer proberen!
' savonds kwam eveline slapen en zijn we lekker op stag geweest in het waterfront. Wat daar heel populair was was de fisch bowl, een afwas bak met weet ik wat voor rotzooi erin! voor 2 euro was ik toch aardig verheen naar 2 uur..doen we dus ook niet meer..

Zondag ochtend zijn we vroeg weer opgestaan om richting langs de west kust naar the Cape of Goodhope te rijden. Eerst hebben we in Hout Bay een bout gepakt naar Divers Island om daar de Zeehonden van heel dichtbij te bekijken..heel schattig! Vervolgens zijn we over de chapmans peak gereden( echt ontzettend mooie route om te rijden) waar we daarna in Kommetje zijn gestopt om wat te eten. Daar kreeg ik in het restaurant tot mn verbazing een pizza doos mee waar alles wat ik niet had opgegeten werd ingestopt. Deze heb ik maar aan een klein kindje op de straat blij mee gemaakt.( De pizza was nog warm ook)
Rond een uurtje of 3 kwamen in het natuurpark aan van Cape Point. Toen we de auto wilde parkeren leipen de bavianen op het dak van de auto te dansen...doood eng die beesten want ze zijn harstikke aggressief maar het is wel een leuke foto geworden!
Na 20 mnuten in de brandende zon omhoog lopen was best een beetje heet maar boven bij Cape point was echt heel erg mooi! Hierna zijn we natuurlijk nog even bij Kaap de goede hoop gaan kijken! Wederom een heel mooi uitzicht alleen jammer van die bus jappaners met hun eeuwige knotsen van foto toestellen om hun nek en hun peace tekens, die daar werd uitgeladen.
Hierna hebben we in het park een chill uurtje gepakt in een van de baaien waar de afrikanen al lekker met hele families stonden te braaien!
Vervolgens zijn we weer via de oostkust omhoog gereden en zijn we gestopt in Simon's Town om lekker vis te eten en natuurlijk om de pinquins te bewonderen!
Was echt een top weekend!Beetje jammer dat op maandag om 05h30 de weeker weer ging!

Vanavond heb ik een achtdienst (van 23.00 tot 07.00) dus vanochtend kon ik lekker uislapen en morgen ben ik nog een dag vrij!
Ow wat ook geniaal is naar het feit dat alles hier mooi en lekker is en de mensen super vriendelijk kan je hier ook je was weg brengen en voor 5 euro 5 wassen laten wassen, drogen, strijken en opvouwen!

Ik denk dat mijn verhaaltje voor nu even lang genoeg is! en jullie voldoende op de hoogte heb gesteld met wat ik hier allemaal uispook! Ik wil iedereen succes wensen en vooral heel veel plezier met afstuderen, stages, werk en carnaval vieren!

Tot snel allemaal! en geen benen breken met skieen of met carnaval he!

Liefs Carlijn

  • 21 Februari 2007 - 16:15

    CARLIJN:

    SORRY maar ik heb nog niet genoeg foto ruimte dus niet alles past erop!

  • 21 Februari 2007 - 16:30

    Eef, Je Buuf, Jut:

    Hallo lekkerwijf, zo te lezen vermaak je je als weer kostelijk!!Ben echt stinkend jaloers aangezien ik een kantoorbaan van 9 tot 6 heb, en het ook nog eens regent. verder is brussel wel echt een leuke stad hoor. Lieverd geniet ervan en ik zou zeggen, oja en vergeet niet: Buena vista social cafe, Colcatcho, de Opium, Hemesphere en op zondag La Med. Moet je sowieso naartoe. Oja en hoe gaat het trouwens met Peer? Heeft ie al een leuk baantje kunnen vinden??Dikke kus eef

  • 21 Februari 2007 - 16:31

    Eef Nog Een Keer:

    trouwens lekker beetletje heb jij!!!!

  • 21 Februari 2007 - 16:39

    Noor:

    Hey lijn, nou ja ben dus nu de buuf van Eef op hetzelfde kantoor !!! Je verhalen klinken erg goed !!! keep me updated en ik ben voor meer foto´s .... kus van Noor

  • 21 Februari 2007 - 17:12

    Florike:

    hee zusje, klinkt goed allemaal! beter leven dan dat ik hier heb... ben jaloers maar dat hoef ik vast niet te vertellen! ik ga weer even verder want had een kwartier geleden een afspraak... drukdruk dus ik spreek je snel! veelpelzier en groetjes aan peer! x

  • 21 Februari 2007 - 18:23

    Lieke:

    Heej Carlijn... goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! En wat heb je al veel gedaan en meegemaakt in die paar dagen! Vergeet niet ook heel erg te genieten, want voor je het weet zit je stage er al weer op! Ik ben nog aan het uitbrakken van de skivakantie en carnaval... volgend jaar gaan we samen op pad oke! Groetjes aan je mannetje (zeg maar dat PSV met 1-0 heeft gewonnen van Arsenal), veel succes en tot gauw! xx

  • 21 Februari 2007 - 19:30

    Sandra:

    Hey lieve lijn (en peer),
    Klinkt echt super je verhaal! Ben erg jaloers op je, als ik je verhalen lees!
    Geniet van al het moois daar! Have fun!!
    Dikke kus

  • 22 Februari 2007 - 12:08

    Liberte:

    Klinkt goed allemaal!! Ben jaloers!!
    Kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

    Wel voorzichtig doen, he?!

    Liefs, Liberte.

  • 22 Februari 2007 - 12:50

    Kaat:

    Dag lief, superleuk om te lezen!! Zou zo graag weer in het vliegtuig stappen en naar je toe komen om alle avonturen weer mee te maken. Haha de tafelberg, wij hadden het idd in anderhalf uur gered, maar de moeilijkste route zou mij ook iets te ver gaan! Waar ga je nu hierna wonen? En zit je nu in bal ocean voor deze maand? Ik ga je snel een lange mail sturen of proberen te bellen. Dikke kus aan de rest en geniet ervan! Liefs

  • 22 Februari 2007 - 13:36

    Irma:

    heeey lieve lijn,

    je hebt alweer genoeg meegemaakt zo te lezen. Ik vind het echt geweldig hier. Is wel een stuk onveiliger dan bij jullie, maar ik begin het er steeds meer naar mn zin te krijgen! Meg en ik zijn echt nog van plan om naar cape Town te vliegen :D Dan moeten we natuurlijk wel even meeten!
    Oh ja, voor de rest van mn verhaaltjes moet je maar kijken op mn site, want kan het nu niet allemaal vertellen! Oh, mail je afrikaanse nummer ff :P

    Liefs en 'n dikke kus!

    irmpjuh.waarbenjij.nu

  • 22 Februari 2007 - 16:36

    Ike:

    Hi chickie, super de super gaaf ziet het er allemaal uit! Hoe is het met jou en Peer? Voor jullei allebei een dikke kus en tot snel!

    xxxxxxxIke

  • 22 Februari 2007 - 16:49

    Oma Anneke:

    lieve carlijn, leuk om jouw wederwaardigheden te lezen. ik hoop dat je een fijne tijd zal hebben ,maar gezien jouw enthousiaste verhaal , zal dat wel lukken.groetjes ook voor peer van opa klaas en mij.

  • 22 Februari 2007 - 17:28

    Pauline:

    Hey lieverd,
    Wat super om je eerste verhaal te lezen! Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk... geniet nog maar van die eerste weken stage (die zijn altijd leuk) en die beatle...! Fantastisch, een goed aandenken aan de renault (zo mis je die niet zo erg!!). Zo te horen heb je het in ieder geval goed naar je zin en dat is het belangrijkste. En geloof mij, het weer is daar echt wel beter dan hier. Heb je een nummer zodat ik je af en toe kan bellen? Laat het me even weten. En hoe stelt onze Peer het? Heeft ie al een baantje gevonden. Doe hem in ieder geval ook heel veel groetjes.
    Lieverd ik mis je, het huis is echt leeg zonder jou..
    Hele dikke kus en veel liefs Pauline

  • 22 Februari 2007 - 19:53

    Harry:

    ha die Carlijn wat geweldig dat je het zo naar je zin heb Ik hoorde vanmiddag van je site toen ik even in Maarn langs kwam en heb je nu onder mijn favorieten staan (dus nu ook in m`n pc) Let wel op dat je niet in 7 sloten tegelijk loopt Het is werkelijk machtig om te lezen dat je zo geniet Ik blijf je volgen ga je goed.!!!
    XXX van Marit Myrna , Margaret en Harry

  • 24 Februari 2007 - 16:48

    Piek:

    He lijn

    Heerlijke foto's en niet zo zeuren met je 18 graden ;) tis altijd beter dan dat grauwe weer hier
    Wat is je nummer trouwens?

    xx

  • 24 Februari 2007 - 17:28

    Anouk:

    hee lieve lijn,
    wat klinkt het leuk allemaal, ik ben echt zo jaloers op je ! wie zijn die studenten waarmee je op de foto staat? Heel veel plezier nog, lekker genieten en liefs aan peer! kan niet wachten todat we je op komen zoeken...
    Hele dikke kus van je zusje

  • 26 Februari 2007 - 21:28

    Ike:

    Carlijntje, wat is je nummer anders kan ik je natuurlijk niet feliciteren om twaalf uur!?

    Kus!

  • 27 Februari 2007 - 09:32

    Netty:

    Carlijn gefeliciteerd met je verjaardag wat beleef je weer veel vraagje wat doet je vriend daar de hele dag groeten netty melis en kids

  • 27 Februari 2007 - 16:34

    Marijke:

    Van Harte gefeliciteerd!!!! ziet er heel lekker uit daar zeg! groetjes marijke

  • 28 Februari 2007 - 19:48

    Harry En Margaret:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid vanuit het zonnige dordrecht

  • 03 Maart 2007 - 00:19

    Jolien:

    Ha Carlijn! Lang geleden.. Ik ga zelf ook naar Kaapstad van half mei tot september, stage lopen in het kinderziekenhuis in Rondebosch. Ik weet niet tot wanneer je er bent, maar anders moeten we echt een keer wat afspreken! Serfaus is inmiddels wel weer heel erg lang geleden...x Jolien

  • 05 Maart 2007 - 23:30

    MT:

    Hoi Carlijn, Klinkt allemaal super, ik zal het Jos morgen eens laten lezen, die slaapt natuurlijk al, maar lijkt mij wel een leuke vakantie!! Carnaval was super. groetjes ook aan Peerke, liefs,MT

  • 05 Maart 2007 - 23:32

    MT:

    O, ja die auto is geweldig!

  • 06 Maart 2007 - 13:29

    Anke:

    Hi lief,
    het klinkt echt fantastisch allemaal. Die auto ook echt tha bomb!
    Had je mijn sms nog gekregen op je verjaardag?
    ik bel je snel 'n keer en hoop iig dat je ontzetend geniet.
    veel liefs, kus

  • 09 Maart 2007 - 13:10

    Eef:

    Lijntje, wanneer komt je nieuwe verhaal?? Ben zwaar benieuwd wat je allemaal aan het doen bent!!!ik ben aan het kijken voor tickets in november!!maar uhm schrijf eens wat want ik verveel me op mijn stage achter mn bureautje!!oja ik ga trouwens zondag meehockeyen met ons teampje, alleen niemand weet het nog behalve MT dus dat is wel leuk. behalve als er nog iemand op deze dite kijkt in de tussentijd!! lieverd ik mis je kus jut

  • 14 Maart 2007 - 07:57

    Babs:

    lijntje hoe is het nou met je?? laat nog eens wat horen. Mis je kus babs

  • 14 Maart 2007 - 09:01

    Loes:

    Lieve Lijn,

    Ik weet niet eens zeker of ik nu al een bericht heb gestuurd of niet..Door de drukte van ons allebei heb ik je niet eens uitgezwaaid of iets! Ik merk dat het fantastisch is daar, have fun!

    Liefs Loes

  • 14 Maart 2007 - 23:06

    Myrte:

    Eey Carlijn, Ziet er goed uit allemaal! Veel plezier en geniet ervan! xx Myrte

  • 21 Maart 2007 - 11:42

    Renée:

    Heeej lieverd!!
    Heb carnaval helemaal overleefd! Is al weer n tijdje geleden maar heb je ook niet meer gesproken :( Klinkt echt superr allemaal! Ook bekend in de oren want Ka heeft er natuurlijk ook al zooveel over verteld!! Heel veel plezier lief,enjoy!!!
    xxxx

  • 21 Maart 2007 - 11:43

    Renée:

    Ik snap trouwens helemaal dat je er wel zou kunnen wonen!!

  • 25 Maart 2007 - 17:19

    Margaret:

    ha die Carlijn én Peer natuurlijk ook!
    Time flies when you're having fun!?
    Vast wel!
    Gaat de tijd zo hard, dat je er niet aan toe komt om nog meer avonturen met ons allen te delen?
    Wij zijn hartstikke nieuwsgierig hoe het je nu vergaat.
    Schrijf nog eens een stukkie meid....is het thuisfront ook weer happy!
    Paar nieuwe foto'erbij misschien?
    Zeg Carlijn, van ons alle 4 de groeten en een par dikke XXXX
    voor jou en Peer.
    Doei, Margaret


  • 26 Maart 2007 - 11:11

    Lieke:

    Carlijn!! Waarom horen we niks van je?? Heb je het te druk met je stage en Peer.. hihihihihi!! Wacht vol spanning af! Hebben gisteren trouwens weer lekker gehockeyd! Gaan met Dames 8 op toernooi.... whoehoehoe! :-) Tot snel! Dikke kus vanuit de Eburonenweg!

  • 31 Maart 2007 - 14:33

    Ike:

    Carlijntje waar blijft je nieuwe stukje? Jij hebt het zeker te druk met die mojito's daar ;)
    Kus,

    Ike

  • 04 April 2007 - 07:51

    Esmay:

    Hee meis! Hoe is het met je?? Waar blijft je update? Ben benieuwd hoe het met jullie gaat? Hoe is je stage en hoe gaat het met Peerke?
    Snel een nieuw verhaaltje schrijven dus!! Dikke kus en geniet ervan

  • 09 April 2007 - 10:16

    Anke:

    Hi lief,
    We zijn allemaal zo benieuwd naar je verhalen en hoe het allemaal met je gaat?
    Bevalt de stage nog?
    Al lekker gebruind en mooie natuur gezien?
    Veel liefs, kus

  • 10 April 2007 - 17:43

    JJ:

    Hey carlijn en peerke, hoe is het met jullie?

    Ik ben van 28 april tot 1 mei ('s avonds) in kaapstad. Ik ga namelijk meggy opzoeken in johannesburg en dan gaan we ook direct ff langs in kaapstad.

    Het zou ons leuk lijken om een keer wat af te spreken, bijvoorbeeld koninginnedag ofzo
    misschien ook leuk als de rest er is uit jullie omgeving

    laat ff wat weten op

    jjversteegen.waarbenjij.nu of
    meggybeukelaar.waarbenjij.nu

    veel plezier daar nog allebei

    dikke kus voor peer

  • 20 April 2007 - 09:34

    Irma:

    heey Lijn,

    Alles goed?? Ik ga volgende week ook naar Kaapstad. Mn moeder komt namelijk langs. Hoe is het daar? Vermaak je je nog? Wat doet Peer nu trouwens?

    Kus

  • 08 Mei 2007 - 16:10

    Anke:

    Hee lief,
    Sorry!Door allerlei enorme drukte heb ik nog geen tijd gevonden om je even rustig te kunnen bellen.
    Volgende week hemelvaart dus dan bel ik je zeker!
    kus ank

  • 29 Mei 2007 - 16:00

    Sandra:

    Hey lieven Lijn en Peer,
    Hoe hebben jullie het daar?? Ben erg benieuwd naar jullie verhalen. Geef je snel een up-date???
    Dikke kus en geniet van alles daar!!!!
    Have fun!!

  • 14 Juni 2007 - 17:02

    Ike:

    Carlijn nog even een dikke kus uit Barca! Hoe is het met je? Wanneer kom je terug?? Heb weer zin in lekker met je te relaxen en feesten :D Bijna afstuderen.. Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2008

Laars werpen en Sauna zitten

31 Augustus 2008

Week 1 in Helsinki

18 Augustus 2008

Uitwisseling

21 Februari 2007

Ik zou hier best kunnen wonen!

14 December 2006

Cape Town here I come!!!
Carlijn

Actief sinds 08 Nov. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 8899

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 07 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: